
Prioritatea 2: Digitalizare în beneficiul cetățenilor și al firmelor
„Valorificarea avantajelor digitalizării, în beneficiul cetățenilor, al companiilor, al organizațiilor de cercetare și al autorităților publice”, cod RSO1.2 - FEDR - RSO1.2 reprezintă obiectivul general al proiectului cu titlul „Digitalizare în beneficiul cetățenilor și al firmelor în Municipiul Slatina” pe care Municipiul Slatina dorește să îl finanțeze prin apelul de finanțare, se încadrează în linia stabilită de Obiectivul Specific 1.2 al Programului Regional Sud-Vest Oltenia 2021-2027 și vizează transformarea digitală a administrațiilor publice locale/județene. Proiectul are în vedere 5 obiective specifice care vin să adreseze în paralel neajunsurile identificate în raportul de țară pentru Regiunea Sud-Vest Oltenia, neajunsuri care privesc cetățenii și mediul de afaceri pe de o parte și lipsurile sistemice în materie de digitalizare ce caracterizează spectrul instituțional la nivel local pe de altă parte. Se are astfel în vedere identificarea și implementarea unor soluții integrate care să crească încrederea și apetitul comunității locale pentru accesarea serviciilor digitale. Prin atingerea acestor obiective Municipiul Slatina își asumă rolul de lider la nivel local pentru atingerea obiectivelor programului regional și se constituie ca un puternic contribuitor la atingerea țintelor asumate de România la nivel european.
Activități previzionate
Durată proiect: 30 luni
Durată implementare: 19 luni
Activitate: A.1. Activitatea de pregătire a proiectului
Subactivități:
A.1.1. Analiza situației curente și analiza de fundamentare a nevoilor/preaprobare proiect
A.1.2. Elaborarea documentației de avizare a proiectului - Studiu Fezabilitate+Proiect Tehnic IT/preaprobare proiect
A.1.3. Elaborarea Cererii de Finanțare/preaprobare proiect
Activitate: A.2. Achizitii publice
Subactivități:
A.2.1. Pregătirea documentației și derularea achizițiilor publice
A.2.2. Consultanță privind respectare documentațiilor de atribuire ale contractelor
Activitate: A.3. Asistență tehnică
Subactivități:
A.3.1 Auditul tehnic al proiectului
Activitate: A.4. Realizarea și implementarea soluției informatice
Subactivități:
A.4.1. Implementare soluție informatică în beneficiul cetățenilor
A.4.2. Pregătirea personalului
Activitate: A.5. Activități transversale
Subactivități:
A.5.1.Managementul operațional al proiectului
A.5.2.Informarea și publicitatea proiectului
Dată începere proiect: 20.03.2025
Dată finalizare proiect: 20.10.2026
1. Punerea la dispoziția cetățenilor a unui punct de acces centralizat la toate serviciile publice aflate în responsabilitatea instituțiilor publice din aria de competență a instituției. Se are în vedere asigurarea disponibilității tuturor serviciilor electronice la nivel local prin implementarea unui punct de contact care să permită cetățenilor și mediului de afaceri să interacționeze cu administrația publică locală indiferent de tipul de serviciu public pe care aceștia îl accesează, indiferent de rezidență sau de tipul de instituție sau autoritate publică locală.
2. Asigurarea accesului cetățenilor și instituțiilor la o infrastructură digitală ce folosește tehnologii avansate. Se are în vedere utilizarea tehnologiilor avansate precum cloud computing, RPA, speech to text la nivelul tuturor serviciilor electronice aflate în competența instituției (inclusiv subordonate).
3. Asigurarea interconectivității și interoperabilității Municipiului (inclusiv subordonate) cu toate instituțiile publice din municipiu. În vederea asigurării condițiilor respectării principiului „Once Only” în relația cu cetățeanul, se are în vedere interconectivitatea și interoperabilitatea instituțională; Se va realiza creșterea semnificativă a gradului de interconectivitate și interoperabilitate între instituțiile publice locale. Se va asigura respectarea prevederilor privind serviciile de distribuție electronică înregistrate (ERDS), Regulamentelor GDPR și eIDAS, a celor privind arhivele electronice și registrele electronice, precum și a Legii nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei naționale de interoperabilitate.
4. Standardizarea procedurilor administrative, a instrumentelor de lucru și a proceselor la nivelul instituției și a instituțiilor subordonate. Standardizarea modului de lucru este avută în vedere atât în raportul cu cetățeanul la nivelul proceselor specifice de front-office, cât la al celor de back-office între instituție și instituțiile subordonate.
5. Upgrade-ul sistemic al tuturor serviciilor publice aflate în responsabilitatea Municipiului și instituțiilor subordonate la gradul 5 de sofisticare digitală. Se are în vedere realizarea unui upgrade sistemic al tuturor serviciilor electronice aflate în competența instituției (inclusiv subordonate) la nivelul de sofisticare 5.
